Onze 7 ambities

1. Veilig en duidelijk

Ons onderwijs biedt de leerling een veilige en vertrouwde plek met een goed pedagogisch klimaat en een duidelijke structuur.

2. Leerdoelgericht

De ene leerling heeft wat meer ondersteuning nodig, de ander meer uitdaging; het gaat erom dat de leerling de gestelde doelen weet te behalen.

3. Persoonlijke begeleiding

Wij hebben vertrouwen in de leerling en in het behalen van de gestelde doelen. De leerling ervaart een balans tussen hoofd (denken), handen (doen) en hart (voelen).

4. Uitdagende leerstof

De kwaliteit van de leerstof die de school aanbiedt is uitdagend want op een hoog maar haalbaar niveau dat aansluit bij de interesses en ambities van de leerlingen.

5. Inzicht in je leerproces

De leerling leert nadenken over “hoe hij leert” omdat een gemotiveerde leerling die zich bewust is van het eigen leerproces en weet hoe die dat kan organiseren, zijn kans op schoolsucces vergroot.

6. Constructieve feedback.

De leerling weet waarom hij iets moet doen, hoe hij het doel bereikt en wat hij daarvoor moet kennen en kunnen.

7. Hoge verwachtingen

De school daagt de leerling uit het beste uit zichzelf te halen en stimuleert daarmee het verbeteren van zijn persoonlijke ontwikkelingsgroei.